Gogme Newcastle United

Gogme Jaaroverzicht 2013

Het is de laatste dag van het jaar, hier in Oud-West begint het al aardig op een Warzone te lijken want de ene na de andere knal doet me opschrikken van mijn weg over de digitale snelweg, die helemaal bol staat van de hoogte- en dieptepunten van het nu bijna afgelopen jaar.

En ook voor mij was 2013 bewogen, zoals eigenlijk ieder jaar tot nu toe. Het aantal dieptepunten vielen reuze mee, zeker als je die afzet tegen de hoogtepunten. Ajax werd weer kampioen en doet nu ook al weer goede zaken, hoewel het spelniveau wel wat spannender mag. Als je in de ArenA twee keer op rij niet weet te scoren dan kun je de conclusie trekken dat balbezit alleen niet zaligmakend is. Een buitenspeler die z’n man passeert zie je nauwelijks meer. Het zal zijn ingegeven door voorzichtigheid, maar het publiek wil ook wat. Het is geen toeval dat debutanten de eerste wedstrijden nog onbevangen waren, waardoor er leuke dingen gebeuren. Ligeon, Veltman, Denswil en Riedewald vielen allen op door lekker fris en onbevangen spel. Daar zou ik best wat meer van willen zien!

Uiteraard was SoccerRocker weer een topevenement het afgelopen jaar, zeker omdat het literaire deel werd losgekoppeld van het voetbaltoernooi. Hierdoor kwamen de heren en dame voetbalschrijvers veel meer tot hun recht en konden we de dag er na ons op muziek en voetbal richten. Wel onhandig om twee keer naar sportpark Drieburg te moeten, wat mij betreft hebben we komend jaar ‘a Campingflight to SoccerRocker Paradise’

Ballen op de Berg

En ook het door ons georganiseerde Ballen op de Berg was natuurlijk geweldig! Zo tof om al die voorbereidingen mee te maken, bij Gerdo Hazelhekke thuis te zitten en over voetbal te kletsen, door het clubhuis op de Wageningse Berg te scharrelen, programmaboekjes te ontwerpen, posters te maken, promotie te doen en uiteindelijk op een mooie vrijdagmiddag ruim duizend voetballiefhebbers bij elkaar te zien die genieten van een wedstrijd tussen Oud-FC Wageningen en Oud-Vitesse!

Maar het mooiste moest nog komen toen bleek dat DFDS Seaways had bedacht om een aantal voetbalbloggers uit te nodigen op een voetbalreis die zijn weerga niet kent! Het was van begin tot einde perfect georganiseerd, ik heb op één dag in twee stadions door de spelerstunnel richting veld gelopen, het onwaarschijnlijke nachtleven van Newcastle aanschouwd en genoten van deze prachtige stad!

Mooi was het dan ook dat we een paar weken later, tijdens de WK loting, al weer met allemaal mooie plannen liepen voor 2014.

Dat wordt een topjaar! Let maar op….

Dit bericht heeft 1 reactie

1. Marsch: ik ben zeer vereerd !

Woorden schieten me nú tekort……. 🙂

Greetz from Swinging Ede on the Friggin Veluwe,

je vriend Gurdow